Günümüzde yaygın olarak kullanılan en etkili paylaşım ve iletişim aracı olan internet; dünyaya açılan bir penceredir. Firma, kurum yada şahıslar, web sitesi sayesinde ürün, hizmet ve yazıları internet kullanıcılarına sunabilmektedir.
Sosyal medya hesapları her ne kadar yaygın olarak kullanılsa da web siteleri, güvenilir kaynak olarak daha etkili bir yöntemdir. Bu anlamda web sitesi olan bir marka, şahıs ya da işletme; profesyonel imaj sunması açısından web sitesi olmayan rakiplerine göre daha avantajlı konumdadır. Kurumsallaşma ya da profesyonelleşme konusunda yönünde daha iyi olduğu imajını sunmaktadır.
Günümüzde web siteleri; işletmeleri, markaları, sunulan hizmetleri ya da şahısları sanal ortamda temsil eden en etkili araçlardan biri haline gelmiştir. Ürün satışı yapan bir mağaza için fiziksel mağazadan daha fazla satış yapan bir ortam oluşturmuştur. Bir marka ya da kişiyi, mekân ve zaman kısıtlarından dolayı fiziksel olarak ulaşamadığı hedef kitleye ulaştırması açısından web sitesi etkili bir araçtır.
Web sitesi hem hedef kitleye ulaşım hem de hedef kitlenin ulaşmasını sağlayan çift yönlü bir araçtır. Üstelik web sitesinde sunulan bilgiler, web sitesinin sahibi olan kurum ya da şahısın inisiyatifi doğrultusunda oluşturulmaktadır. Hedeflerin ve kim olduğunun bilgisi, web sitesi aracılığıyla insanlara daha etkili bir şekilde anlatılabilir.