Dünya genelinde yapılan tüm araştırmalarda erişim anlamında en etkili mecranın Televizyon olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Televizyon reklamları artan bir ivme ile her yıl tüm dünyada reklam harcamalarında en büyük mecra konumundadır. Ülkemizde bir önceki yılda reklam harcamaları içerisinde %58.7 ile TV reklamları birinci sıradadır.
TV Reklamları; Erişimi en fazla olan, prestijli, tek mecra olarak planlanabilecek, diğer mecralara oranla algısı ve seçiciliği daha yüksek, doğru bir planla bir akşamda bile marka yapabilecek, sanıldığı kadar pahalı olmayan reklamlardır…
Rakamlarla TV Reklamları
• Türkiye’de ki 15 yaş üstü bireylerin %84’ü günde en az 1 saat TV izlediklerini söylüyorlar.
• 25-34 ve 35-44 yaş grupları arasında TV en çok tüketilen 1. Mecra konumunda.
• Türkiye nüfusunun %55’ını oluşturan gruplardan C1 grubunun %26’sı C2 grubunun ise %33 ü en çok TV izlediğini söylüyor.
• Günde en az 1 saat izleyen Ülkemiz nüfusunun %84’ü günde ortalama 45 TV reklamı izliyoruz.
• TV izleyenlerin %79’u TV reklamlarının, marka kalite algılarını direkt etkilediğini söylüyor.
• TV izleyenlerin %66 sı TV Reklamlarının en az programlar kadar ilgilerini çektiğini söylüyorlar.
• TV’ de gördüğüm reklamlar alış veriş kararımı etkiler diyenlerin oranı %76.
Günümüzde internetin önemi her ne kadar artsa da bu artış TV mecrasının karşısında hala yeteri kadar büyüklükte değildir.
Dijital ve TV karşılaştırması.
• Twitterda TT olan girişlerini %80’i TV kaynaklı olaylar üzerinden dönmektedir. Örneğin dizilerin içinde açılan Hashtagler.
• İnternete herkes reklam verebilir. Ancak TV reklamları algı olarak erişilmesi güç reklamlardır.
• TV reklamları pahalı, internet reklamları ucuzdur. Söylemi tamamen yanlıştır. Örneğin İnternet ile 2000 kişiye ulaşıp 2.000 TL öderseniz. TV ile 10.000 TL ödeyip 2.000.000 kişiye ulaşabilirsiniz.